Indul az 1-es villamos továbbépítése a Rákóczi hídon
2014. január 30.
Január 25-én, pénteken kezdődött a Rákóczi hídon az 1-es villamos vonalának Fehérvári útig tartó meghosszabbítása. Több mint 18 év után építik meg a vágányokat.
Az 1995-ben átadott hídon már számoltak az 1-es villamos meghosszabbításával, ezért a hídon már megtalálható a kijelölt vágányzóna; a hídpillér két oldalán, a híd közepén lévő területet a helyet meghagyták a villamosvágányoknak, ezt készítik most elő a vasúti pálya lefektetéséhez.
A munka során egyebek mellett eltávolítják az aszfaltburkolatot a vágányzóna területén, elektromos kábeleket fektetnek, valamint felsővezetéket és azok tartószerkezeteit és síndilatációt építenek és elkészítik a sínek alépítményét is.
Első lépésben csak a készülő villamosvágányok területén lesznek munkák, ezért sávlezárás nem lesz, de a járművek legfeljebb 50 kilométeres sebességgel hajthatnak át a Rákóczi hídon. Éjszakánként anyagszállítás miatt rövid időre, az áruberakodás idejére a belső sávot lezárhatják, ezért arra kérik a járművezetőket, hogy este 10 és reggel 6 óra között fokozottan figyeljenek a sávszűkületre.
Egy rég várt folytatás - Munkások az ideiglenes fémburkolattal és aszfalttal lefedett sínrögzítő tüskék kiszabadítását végzik a Rákóczi hídon 2014. január 24-én (BKK)
A következő hetekben Budán, a Budafoki út környékén megkezdődnek a peron- és liftépítések, amelyek miatt sávelhúzásokon keresztül lehet majd haladni, ami az áthaladó forgalmat - különösen a Szerémi út felé - lassítani fogja.
Ezzel egy időben a Szerémi úton zajvédő falat bontanak és építenek éjszakánként, illetve hétvégén a Hauszmann Alajos utcától kifelé haladva, ezért a szélső sávban sávlezárásra kell számítani.
Budán összesen 3,2 kilométeres új villamosszakasz épül a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út vonalán. A vonalon öt új, középperonos megállóhelyet alakítanank ki: a híd budai hídfőjében, a Nádorkerti útnál; a híd lehajtóján, a Budafoki útnál; a Szerémi úton, a Hauszmann Alajos utcánál; a Szerémi út és a Hengermalom út csomópontjában és az ideiglenes végállomást a Hengermalom úton, a Fehérvári útnál.
A vonalnak ezzel új ideiglenes végállomása lesz, mivel a végső cél a Kelenföldi pályaudvarig vezetni a vonalat, ez azonban csak egy későbbi beruházás tárgya lesz.
Ugyanaz oldalról (MTI) Térképen: Nagyobb térképre váltás Forrás: MTI, BKK A képek forrása a BKK, Fotó: Nyitrai Dávid, MTI, Fotó: Fotó: Máthé ZoltánGréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?