IVECO: félautomata teherautó tesztprogram
2024. július 05.
Az IVECO és a Plus bejelentették, hogy a dm-drogerie markt – Európa legnagyobb, higiéniai és szépségápolási termékeket kínáló vállalata – és a DSV – a világ egyik vezető szállítmányozási és logisztikai cége – megkezdik a félautomata teherautó tesztprogramjukat Németországban. A programban egy új, sorozatgyártásra szánt IVECO S-Way tehergépjárművet használnak, amelybe egy magas szintű automata vezetési szoftver, a PlusDrive® került beépítésre, melyet sofőr felügyel.
A tesztek a dm és a DSV elosztóközpontjai közötti útvonalon zajlanak, (~63 km távolság) ahol az első fázisban az IVECO sofőrjei vezetnek, a DSV munkatársai pedig kísérik őket képzés céljából. Ezt követően természetesen a már kiképzett sofőrök maguk fogják vezetni (felügyelni) majd a járműveket.
A program lehetővé teszi a valós forgalmi adatok gyűjtését a PlusDrive®-képes IVECO S-Way működési előnyeiről. A PlusDrive® korábbi - más ügyfélkörnyezetben tett - bevezetése során a megtapasztalt előnyök közé tartozott a sofőrök fáradtságának csökkentése, a vezetési biztonság javítása és a megnövelt üzemanyag-hatékonyság - ami csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást is. Ezek végső soron a flották üzemelési költségeinek csökkenéséhez vezethetnek.
A program bemutatja a legújabb generációs PlusDrive®-képes IVECO S-Way jellemzőit, amelyet kifejezetten a sorozatgyártásra és a nagy teljesítményű automata vezetési funkciók biztosítására optimalizáltak. A tervezéskor fejlett érzékelőket integráltak a járműbe, a Lidar pedig opcionális tartozéka a PlusDrive® látás központú érzékelési rendszernek.
A PlusDrive® olyan magas szintű automata vezetési funkciókat biztosít, mint a sávtartás, elévágások kezelése, sofőr által vagy a rendszer által javasolt sávváltások, forgalmi dugó asszisztencia – mindezt a sofőr felügyelete alatt.
A DSV és a dm-drogerie markt 1986 óta dolgoznak együtt, közösen fejlesztenek megoldásokat az ellátási láncukon belül. 2021-ben a DSV és a dm aláírtak egy szándéknyilatkozatot is arról, hogy közösen segítik az innovatív és fenntartható projekteket – így bizonyítva a sikeres partnerséget ás a közös elkötelezettségüket az innováció és a fenntartható jövő iránt.
A DSV és a dm az első vállalatok, akik nehéz tehergépkocsikba épített félautomata a félautomata vezetőtámogató megoldást tesztelnek Európában.
IVECO sajtóközlemény alapján Eurotrade
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?