Jövőre két új csomóponttal gyarapodik Debrecen és az M35-ös út térsége
2021. július 27.
A Debrecen - Józsa csomópont megépítése és a 354-es főút csomópontjának jelentős fejlesztése után, 2022 nyarától két helyszínen is megközelíthető lesz a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet - hangzott el a júlis második felében a témában tartott sajtótájékoztatón. Az eseményen részt vett Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Papp László, Debrecen polgármestere, Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője, és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A józsai autópálya csomópont az M35 autópálya 32 – 34 kilométer szelvénye között épül meg és a tervezett Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet északról való megközelítését szolgálja. Új, teljes értékű csomópont készül, közvilágítással. Az M35 autópálya felett épülő 2×2 sávos kialakítású műtárgy felszerkezeti hosszúsága 50,6 méter, felülete 993 négyzetméter.
Könnyebb megközelítésének érdekében két darab, többsávos körforgalmú csomópont létesül. A 2022 nyarára megépülő új csomópont a későbbi közvetlen autópályakapcsolat kiépítésének lehetőségét biztosítja Józsa településrésznek, ami távlati fejlesztési lehetőséget is jelent. A csomópont a jövőben a teherforgalom mellett az Ipari park területén dolgozók számára is gyors és biztonságos eljutást tesz lehetővé.
Teherautók és munkagépek az M35 autópálya és a 354. számú főút átépítés alatt álló csomópontjánál Debrecen határában 2021. július 23-án.
A beruházás keretében 2021 végére átépül az M35 autópálya és a 354-es főút meglévő különszintű csomópontja is. A trombita formájú csomópont teljes értékű, lóhere formájú csomóponttá épül át, a jelenlegi direkt ágak átépítésével és új direkt ágak kiépítésével. A fejlesztés eredményeként a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet már közvetlenül az autópályáról is megközelíthető lesz.
Papp László, Debrecen polgármestere elmondta: “A magyar kormány gazdaságfejlesztési programjának köszönhetően napjainkban hazánk a térség egyik legnagyobb tőkemozgató államává nőtte ki magát. Az elmúlt 3 évben két nagy ipari terület létesült Debrecen infrastrukturális hálózatán belül. Az ide települt gyárak és vállalkozások emberek ezreinek biztosítanak munkalehetőséget. Éppen ezért a város jövőjét irányzó “Debrecen 2030″ program keretén belül kiemelt szerepet biztosítunk a megyeszékhelyet érintő gyorshálózati útfejlesztéseknek, ezen belül pedig az említett két csomópont építésének. Célunk az európai tranzitforgalom dinamikus levezetése és az ingázó, helyi lakosság zavartalan kiszolgálása.”
Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: “Nagyon örülök annak, hogy ez a csomópont megvalósul. Régi hiányt pótol ez a beruházás, de nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy van még több tennivaló is, hiszen a debreceni gazdaság nagyon dinamikusan fejlődik, és emiatt szükség van közútfejlesztési beruházásokra. A távlati tervek között meg kell említenem az M3 autópálya kapacitásbővítését, a Józsai elkerülő megépítését illetve a Polgári csomópont kialakításának újra gondolását is.”
Palkovics László miniszter (k), Papp László, Debrecen polgármestere (j) és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese beszélget az M35 autópálya Debrecen-Józsa és a 354. számú főút csomópontjának építése kapcsán tartott sajtótájékoztató előtt Debrecen határában 2021. július 23-án.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: “A beruházás keretében két olyan autópálya-csomópontról beszélhetünk, amelyek esetében a fejlesztési ütemek megvalósításával jobban ki tudjuk használni azt a már megépült közlekedési infrastruktúrát, amely eddig is rendelkezésre állt. Gyakorlatilag jövő nyárra előáll az a helyzet, hogy két, vadonatúj, teljes értékű, minőségi, biztonságos közlekedésre alkalmas csomóponttal gyarapodik Debrecen és az M35-ös út térsége, valamint a környező ipartelepek. A beruházás elemeinek megvalósulásával azt a gazdasági potenciált, azokat a lehetőségeket és életminőségbeli fejlesztéseket, amelyeket egy ilyen csomóponttól el tudunk várni, azokat maximálisan ki tudjuk aknázni.”
Forrás: NIF, MTI
Fotó: MTI/Balázs Attila
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?