Jövőre lesz autómentes a Városliget
2019. június 27.
Jövő nyáron már használhatják a Ligetbe látogatók a Dózsa György úti mélygarázst, ahol térszint alatt három szinten mintegy 800 autó parkolhat majd. A kivitelezés jó ütemben halad, a tavaly nyáron indult építkezés már elérte a legmélyebb pontját, jelenleg az épületszerkezet kialakítása zajlik. A csaknem 30.000 négyzetméter összes szintterületű mélygarázsban külön beállót kapnak a mozgássérültek járművei és a motorosok. Az elektromos autóknak töltővel ellátott helyeket alakítanak ki, a garázs legfelsőbb szintjén pedig kerékpártárolók és öltözők lesznek. A mélygarázs felszínére növényeket telepítenek.
Az autómentes Városliget elérése érdekében további földalatti parkolók is épülnek, az Állatkerti körúton 700, míg a Hermina úton egy 275 férőhelyes létesítmény épül. A felszíni parkolók megszüntetésével, a mélygarázsok építésével és a Kós Károly sétány forgalommentes sétánnyá alakításával egy zöldebb és élhetőbb parkká válik majd a Városliget.
A Liget Budapest Projekt egyik fő célkitűzése, hogy a park zöldfelületének helyreállítása és gyarapítása mellett radikálisan csökkentse a közpark autóforgalmát, amely óriási terhelést jelent a Liget élővilágára.A Városligeten jelenleg naponta 15.000 autó halad keresztül, és több mint 1.500 autó parkol a Liget peremén naponta. A Liget Budapest Projekt hatására ez az állapot megváltozik, a felszíni parkolók megszüntetésével, a mélygarázsok építésével és a Kós Károly sétány valódi, forgalommentes sétánnyá alakításával egy zöldebb és élhetőbb parkká válik majd a Városliget.
Elkezdődik a zöldfelületet rovására megnövekedett beton- és aszfaltfelületek csökkentése is. Első lépésként az indokolatlanul széles, 14 méter keresztmetszetű Olof Palme sétány útburkolatát szűkítik le 6 méterre. Ezzel közel 1600 négyzetméternyi zöldfelületet adnak vissza a parknak.
Sajtóközlemény, Városliget Zrt
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?