Kerékpáros híd is épült a szentendrei bringaúton
2020. június 23.
A kerékpárosok hamarosan birtokba vehetik a mintegy 5,61 km hosszú szakaszt Budapest és Szentendre között. A beruházás során az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutak leburkolása, felújítása, és a közvilágítás fejlesztése is megvalósul. A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol a meglévő kerékpárút korszerűsítésére, és Szentendre területén új kerékpáros pihenőhely kialakítására is sor kerül, valamint két pihenőhely újul meg Budakalászon.
Az Eurovelo 6 kerékpárút része egy új híd is. A Dera-patak ártéri területe felett épült 36 m szabad nyílású új kerékpáros híd próbaterhelése június 22-én zajlott le. A próbaterhelés során statikus- és dinamikus terhelési sorozatok vizsgálatára került sor a híd 4 különböző pontján, két tengelyes kialakítású, tengelyenként 5,5 tonna terhelésre beállított teherautó segítségével. A híd viselkedését különböző létszámú gyalogos csoportok összehangolt mozgásának áthaladásával mérték a szakemberek.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi nettó 850 millió forint értékben.
NIF sajtóközlemény alapján, 2020.06.22.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?