Környezetvédelmi beruházás Gárdonynál
2013. augusztus 29.
Egy 519,5 millió forint értékű fejlesztés eredményeként többek közt Dinnyési-fertőt kettészelő 7-es főút mellett kétéltű- és hüllőterelők, békaalagutak, vidraátjárók és madárvédelmi kerítések épültek. A kormány a következő uniós költségvetési ciklusban a zöld infrastruktúrát szeretné a legjobban fejleszteni.
Az több mint félmilliárdos keretből nemcsak a Dinnyési-fertőben élő békák élete lett jobb, de az Ipoly-völgyben található vizes élőhelyeken a vízvisszatartás érdekében vízkormányzó műtárgyak is épültek, és a Gerecse hegységben két barlang bejáratát is lezárták az ott élő denevérfajok megőrzése érdekében. A program zárórendezvényét ma tartották Gárdonyban.
A résztvevők elmondták, hogy az elmúlt 2007-2013-as uniós költségvetési ciklusban összesen 36 milliárd forint jutott természetvédelmi fejlesztésekre. Ebből a természetvédelemre rendelkezésre álló forrásokból közel 25 milliárd forintot a természeti értékek helyzetének javítását közvetlenül szolgáló élőhely-rekonstrukciós fejlesztésekre költötték. Ennek eredményeként 100 ezer hektárt meghaladó védett természeti terület vagy Natura 2000-es terület került kedvezőbb állapotba, ami az eredetileg tervezett 30 ezer hektár háromszorosa.
Nemcsak a békáknak lesz jobb - Az úton átkelő békák védelmére építtetett gát áteresztője Gárdony közelében (MTI)A következő – 2014-2020-as - pénzügyi időszakkal kapcsolatban a természetvédelmi szempontból fontos kormányzati döntések már megszülettek. Itt elsősorban a Natura 2000 területek vagy a klímaváltozás hatásának mérséklésével összefüggő fejlesztések lesznek a hangsúlyosak. Új elemként jelenik meg viszont az ún. zöld infrastruktúra fejlesztése. Ennek lényege, hogy nemcsak a természetvédelmi területek megóvására fordít figyelmet az állam, hanem arra is hogy a köztük lévő összeköttetést meg lehessen teremteni, ami általában véve javítaná a tájak ökológiai értékét.
Forrás: MTI, Ec.europa.eu A képek forrása: MTi, Fotó: Máthé ZoltánGréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?