Leállhatnak a felújítási munkák a Panama-csatornán
2014. január 03.
Leállhatnak a Panama-csatorna kiszélesítésének gigantikus munkálatai, miután a kivitelező nemzetközi konzorcium az építkezés felfüggesztésével fenyegetőzött, mert szerinte a csatornát üzemeltető vállalat nem tesz eleget fizetési kötelezettségének.
A spanyol Sacyr Vallehermoso, az olasz Impregilo, a belga Jan de Nul és a panamai Constructora Urbana cégeket tömörítő GUPC konszern azzal vádolta meg a csatornát üzemeltető cég vezetését, hogy nem tartja be a szerződési feltételeket. A konszern december 30-án közzétett közleményében három hét határidőt szabott arra, hogy teljesítsék a követeléseit.
A csatornát üzemeltető cég vezetője, Jorge Quijano közleményben utasította el a követelést, amelynek szerinte csak az a célja, hogy "a szerződésben nem szereplő feltételekről szóló tárgyalásokra kényszerítse" a céget.
Gondban a csatornaszélesítők - A Panama-csatorna kiszélesítésén dolgoznak a munkások Panamaváros egyik elővárosában, Cococliban 2014. január 4-én (MTI)
A GUPC egy éve 1,6 milliárd dollár kötbér kifizetését követeli a munkálatok késlekedése miatt.A szélesítési munkák révén akár 12 ezer konténer szállítására alkalmas hajók is áthaladhatnak a Panama-csatornán. Ezzel a háromszorosára nőne az útvonal jelenlegi kapacitása.Az összesen 5,2 milliárd dolláros munkálatok - amelyből a GUPC konzorciumra 3,2 milliárd dollár jut - 2009-ben kezdődtek. Befejezésüket 2014 októberére tervezték, de a munkák kilenc hónappal késnek.
Már az építkezés megkezdésekor volt egy négyhónapos csúszás, mert a csatornát üzemeltető cég rossz minőségűnek ítélte meg a GUPC által felhasználni kívánt cementet.
A felújítás térképen:
Forrás: MTI A kép forrása a MTI/AP, Fotó: Arnulfo Franco, a térkép forrása az MTI.Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?