Legkorábban jövőre táncolhat egy markoló az M0-son egy átadáson
2014. július 30.
1988-ban kezdték építeni, és utoljára 2013-ban készült el egy újabb szakasz a Budapestet elkerülő M0-ás körgyűrűn. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nemrég kijelölte a további menetrendet.
1. ütem: Szélesítés
A déli szektor szélesítése tovább folytatódik, július végén már megkezdődnek a munkálatok az M7-M1 közötti 2,7 km hosszú szakaszon. Itt a meglévő 2x2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, a bal pálya kiépítésével 2x3 sávot és egy leálló sávot alakítanank ki. A a bal pálya befejezése után a régi, elhasználódott jobb pályát is újraaszfaltozzák. A beruházás 2015 őszére fejeződik be. Legkorábban ekkor perdülhet újra táncra egy munkagép egy az M0-shoz köthető átadáson. Mutatjuk, milyen volt az előző:
2. ütem: Felújítás
Eredményes közbeszerzési eljárás esetén az M6 autópálya és az 51. sz. főút között 11,5 km hosszan betonburkolatra építjik át az elhasználódott bal pályát. A szakaszon mindenhol kicserélik a szalagkorlátokat, ahol szükséges, a kandelábereket is. A Hárosi híd mederhídjának felszerkezetét teljesen kicserélik. Zajfalakat is telepítenek, amivel csökken a XXII. kerület, a Hárosi híd és környéke, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós zajszintje. A beruházás befejezése 2017 nyarára várható.
3. ütem: Építés
A 8 km hosszú északi szakasz egy 600 méter hosszú felüljáróval kezdődik, majd 2 km-es alagutatban folytódik a Budakalászi úton egy csomópontba köt be, innen pedig újra egy 3,2 km hosszú alagutas szakasz következik egészen a 10-es úti csomópontig. A tervezési szerződésre, amely tartalmazza az építési engedély megszerzését is, június 21-én a NIF Zrt. kiírta a közbeszerzési eljárást. A kivitelezés, ha a forrás is megvan rá, legkorábban 2017-ben kezdődhet.
Az egyik legforgalmasabb magyarországi autópályaszakasz: Tíz kilométeres a kocsisor az M0-son az M5-ös felé, Diósd térségében 2014. július 19-én.
4. ütem: Tervezés
A nyugati szektor, a 10. sz. főút és az 1. sz. főút közötti szakasz nyomvonalára előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, ami 5 lehetséges alapváltozatot, és azok kombinációit tartalmazta. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A nyomvonal hossza kb. 18 km, aminek több mint a fele szakaszosan alagútban vezet. A szakasz kivitelezése a 2020-2027-es uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.
Térkép:
A térképen zölddel jelölt szakaszon dolgoznak (a kivitelezéstől a tervezésig)
Forrás: NIF.hu
Fotó: MTI, Mihádák Zoltán, Térkép: NIF, Videó: NIF
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?