LEGO-emberek is dolgoznak a Széll Kálmán téren
2015. április 23.
Zseniális fotósorozat jelent meg a Velveten. A lap fotósa, Németh Sz. Péter LEGO-munkásokat álított be a tér felújításán dolgozó szakemberek közé. Összefoglaltuk, hol tartanak a valódi munkálatok is.
A tér régóta tervezett felújítása idén január közepén indult, a budai közlekedési központ a Kész Kft. kivitelezésében nagy részben uniós támogatásból 5,3 milliárd forintból épül át teljesen. A megújult téren talán csak a metrókijáró ikonikus legyezőszerű épülete az egyetlen, ami megmarad, és azt is teljesen felújítják. Megújul a tér teljes burkolata, a használaton kívűli vágányokat ebontják, növelik a zöldfelületeket.
A felújítás azonban egyelőre megnehezíti a budaiak hétköznapjait, a fonódó villamos-beruházás, és a nemrég indult 4-6-os villamos vágánycseréi is próbára teszik a Budán közlekedők türelmét. Április közepén például egy kamion és egy személyautó balesete okozott hatalmas torlódást a téren. A különböző ideiglenes forgalmi rendek várhatóan 2016 tavaszáig lesznek érvényben, ekkor adják majd át a felújított teret.
Dolgoznak a LEGO-munkások (Velvet)
A felújítással kapcsolatban a Népszabadság cikke borzolta nemrég a kedélyeket, egy ügyvéd a munkálatok magas költségei miatt sikkasztás gyanújával tett feljelentést a rendőrségen. A beruházó BKK közleményben utasította vissza a vádakat, a honlapján részletesen cáfolta a hírlap által a témában feltett kérdéseket, noha titkosításra hivatkozva nem bocsátotta nyilvánosságra az egyes munkák tételes elszámolását.
A képek tanúsága szerint hatalmas a felfordulás a téren, folyik az eddigi térelemek bontása, és elkezdték a leendő új épületek alapozását is, de a területen dolgoznak már a fonódó villamospályák beruházásának munkásai is. Na meg persze a Velvet LEGO-emberei.
Egy női munkás háttérben a metróépülettel (Velvet)
Ők is törik a követ - háttérben a kivitelező kanalas kotrója pakolja az anyagot a szállítóra (Velvet)
A tér így néz ki most (2015.04.20.)
Fotó: Velvet/Németh Sz. Péter; BKK
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?