Lezárják az M5 autópálya 74 sz. csomópontját
2024. október 10.
Az új gyorsforgalmi út fejlesztésének köszönhetően Az M5 autópálya jelenlegi 74. sz. „Kecskemét- Észak” csomópontja teljesen átépül. A beruházás révén az M44 5 sz. főút csomópontjában és az M5 autópálya - M44 csomópontjában külön szintű csomópontok valósulnak meg.
Már csak egy szakasz hiányzik ahhoz, hogy négysávos összeköttetés jöjjön létre az M5 autópálya és Békéscsaba között. Az M44 gyorsforgalmi út jelenleg kivitelezés alatt álló, 33,6 km hosszú Kecskemét - Szentkirály közötti rész megvalósítása ütemezetten történik. A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában hazai forrásból valósul meg, melynek kivitelezését a Hódút Építő Kft. végzi. A beruházás első ütemét tervezetten 2025 első felében adják át a közlekedőknek. Jövőre elkészül az M44 gyorsforgalmi út 5 sz. főút (Kecskemét) és Szentkirály közötti 32,2 km-es szakasza, amit bekötnek az 5 sz. főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is.
A fejlesztés most induló második üteme az M44 gyorsforgalmi út M5 autópályával alkotott csomópontjának teljes átépítését jelenti. A várható befejezés itt 2027. első fele. Az autópálya közelében végzett munkafolyamatok és a közlekedők biztonsága érdekében korlátozni kell a forgalmat az M5 autópálya és az 5. sz. főút találkozásában, valamint le kell zárni a 74 sz. csomópont le-és felhajtó ágait. Ennek értelmében 2024. október 10-től nem lehet majd lehajtani az M5 autópálya bal oldalán Röszke felől a 74. sz. csomópontban. 2024. október 14-től sem fel- sem lehajtani nem lehet az M5 autópálya jobb oldalán Budapest irányából a 74. sz. csomópontban. Így a Budapest felől közlekedők Kecskemétre a 81. sz. (Kecskemét Északi elkerülő) csomópontban, a Lajosmizsére utazók pedig a 67. sz. csomópontban tudnak lehajtani.
Az 5. sz. főút Lajosmizse-Kecskemét irány és az 5.sz. főút Kecskemét – M5 autópálya Budapest irány továbbra is folyamatosan használható lesz, ideiglenes forgalomkorlátozásokkal. 2024. október 15-től az M5 autópálya 74. sz. csomópontjában a fenti lezárások után csak a Kecskemétről Budapest irányába lesz lehetséges a felhajtás, a többi irány előreláthatólag 2026. év őszéig lezárásra kerül.
Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóiroda
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?