Magyar multi a láthatáron

A régiós országok tetőfedő piacára készül a ZenSteel-el a TRM Pro.

2022. július 08.

Párhuzamosan akar megjelenni a szlovák és az osztrák piacon az egyik legdinamikusabban fejlődő hazai tetőfedésgyártó és -kereskedő vállalat, a TRM Pro Kft. A gyermelyi telephelyű cég ambícióit most a Magyar Multi Program keretében az állam megközelítőleg 963,5 millió forinttal támogatja, de a cég e támogatás nélkül is célul tűzte ki a megjelenést a regionális piacon.

Az elsősorban trapéz- és cserepeslemezek gyártásával, azok tartozékaival és szendvicspanel-forgalmazással foglalkozó TRM Pro Kft-t 2014-ben alapították, de a vállalat az elmúlt 5 év mindegyikében duplázta, mára ötmilliárd forint környékére tornázta bevételeit. A cég termékeit ZenSteel márkanév alatt forgalmazza, a két alapítónak, Máté János Tamásnak és Tóth Zoltánnak pedig már a kezdetektől célja volt kilépni az országhatárainkon túlra.

A cserepeslemez mindenütt egy felfutóban lévő alternatíva a tetőfedésre, mert azonos esztétikai hatás mellett sok tekintetben egyszerűbb, olcsóbb és gondozásmentesebb, mint a hagyományos, egyenként felrakott, szilikátalapú (beton vagy agyag) cserepek. A nagyságrendjében 50 milliárd forintos hazai tetőfedési piac a pandémia előtt évi 16%-kal nőtt, de ezen belül a nem szilikátalapú, elsősorban fémlemezes héjalások növekedése már 25% körüli.

„Tapasztalataink szerint ugyanilyen dinamikus kereslet fellendülés jellemzi a hasonló anyagból készült acél kerítéselemek piacát is. A vevők mindkét termékkör esetében nagyra értékelik a gyors telepítést, a szabad szín- és mintaválasztást, valamint a több évtizedes gondtalanságot” ‒ mutatott rá a siker okaira Máté János Tamás, a cég egyik alapító-tulajdonosa. Természetesen a piacon a vállalkozás messze nincs egyedül, számos hasonló hazai és külföldi gyártó vetélkedik az egyre több vevőért, látszatra nagyon hasonló termékekkel. Ennek megfelelően a ZenSteelnek meg kellett találnia azt a megközelítést, amely képes megkülönböztetni a konkurenciától.

„Az acéllemez mint alapanyag minden gyártó számára hasonló, és egyformán, világpiaci áron férünk hozzá” ‒ a mikrokörnyezet viszonyait Tóth Zoltán, a cég másik ügyvezetője vázolta fel. „Természetesen van különbség a termékekhez használt bevonatok minőségében, rétegrendjében vagy a kínálat formai jegyeiben, de ez a vevők számára nehezen értelmezhető. Emiatt a ZenSteel termékekkel a kitörési pontot inkább az értékesítés folyamatában találtuk meg. Nálunk az ügyfél valóban személyes kiszolgálást kap, a gyártás a tevékenységünknek nem a célja, hanem az alapja. Hosszútávon gondolkodunk, és igyekszünk olyan szolgáltatói kapcsolatokat kiépíteni, amelyek minden fél számára tartósak és gyümölcsözőek. Kiemelten figyelünk az ügyfélkommunikációra, és soha nem állítunk vagy ígérünk olyat, amit nem tudunk betartani, vagy ha mégis ‒ ami a mai, hullámzó nemzetközi környezetben azért előfordulhat ‒, akkor mindent megteszünk, hogy mérsékeljük a kárt, elsősorban nyílt és bizalmi kommunikációval.”

Tóth Zoltán a Magyar Multi Programban elnyert támogatás kapcsán hangsúlyozta: a fenti piaci magatartás mellett az életképes, reális üzleti terv volt az, ami alapján a pályázatot végül pozitívan bírálták el. A nagy lengyel, román és szlovák gyártók régóta jelen vannak Magyarországon, ahogy a hazai szereplők is, mégis sikerül folyamatosan növelni a cég piaci részesedését. A TRM Pro Kft. vezetői bíznak benne, hogy az itthon versenyképes piaci stratégiájuk a környező országokban is sikeres lesz.

A TRM Pro Kft. értékesítési nettó árbevétele 2020-ban 2 439 865 000 forint, adózott eredménye ebben az évben 235 828 000 forint volt. 2021-ben árbevétele 4 650 350 000 forint, adózott eredménye pedig 460 415 000 forint volt.

TRM Pro sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©