Magyar vasútépítők Németországban

A vasútépítésben használatos nagygépek igénybevételéről kötött megállapodást a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val.

2019. április 19.

A vasútépítésben használatos nagygépek igénybevételéről kötött együttműködési megállapodást a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val. Az egyezség értelmében a német állami vasúttársaság leányvállalata saját kapacitásai kiegészítésére igénybe veheti a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. vasútépítő erőforrásait, ami megteremti a feltételeket a két magyar építőipari vállalat számára a németországi piacra lépéshez. Egyúttal a megállapodás értelmében a DB Bahnbau Gruppe GmbH is tartalékkapacitásokat biztosít a két magyar társaság számára, utat nyitva a német és a magyar szakcégek közötti technológiatranszfer előtt.

Az elmúlt másfél évtizedben Magyarországon jelentős fejlesztések valósultak meg a vasúti infrastruktúrában. Magyarország a 2007-2013-as európai uniós fejlesztési ciklusban a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program), a jelenlegi, 2014-2020-as ciklusban pedig az IKOP (Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program) és a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) keretében összességében több ezer milliárd forint forrást hívott le eredményesen, miközben megerősödött a vasútépítés területén dolgozó magyar szakembergárda is. A vasúti infrastruktúra fejlesztése várhatóan az elkövetkező években is prioritást élvez majd az európai uniós közlekedéspolitikában, az újonnan induló vasútépítési és vasút-villamosítási beruházások, valamint korszerűsítések pedig a nemzetközi színtéren is perspektívát kínálnak a magyarországi szakcégeknek.

A vasútépítésre specializálódott magyar és német szakcégek által kivitelezésre használt nagygépek jobb kapacitáskihasználását célozza az az együttműködési megállapodás, amelyet a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. képviselői írtak alá a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val. A megállapodás mindkét oldal számára lehetővé teszi, hogy a másik együttműködő partner szabad vasútépítő kapacitásait igénybe vegye. Fontos kitétel, hogy az aláírók vállalták: a vasútépítési beruházásokhoz szükséges gépek mellett az eszközök kezeléséhez szükséges szakembereiket is a másik fél rendelkezésére bocsátják az eredményesebb munkavégzés érdekében. Az egyezséget kétéves időtávra írták alá 2019. április 1-jei kezdő dátummal.

Az infrastruktúra-fejlesztés területén gyakran előfordul, hogy egyes nagyberuházások időben összecsúsznak, míg más esetekben az egyes projektek között nehéz megfelelően kihasználni a gépi és humán kapacitásokat. Különösen igaz ez a vasútépítés területére, ahol a kivitelező cégek olyan, kifejezetten erre a célra gyártott, nagy értékű gépekkel dolgoznak, amelyek megfelelő kihasználtsága kulcskérdés gazdaságossági szempontból is. „Ezen a helyzeten segít a vasútépítésre szakosodott magyarországi cégeknek a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val kötött megállapodása, amely gyakorlatilag megnyitja a német piacot a magyar vasútépítő szakma előtt” – fejtette ki Homlok Zsolt, a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. tulajdonosa. A cégvezető hozzátette: emellett a megállapodás megteremti a feltételeket ahhoz, hogy igény esetén a német szaktudás és technológia is megjelenjen a magyarországi vasúti fejlesztések ezen területén.

A magyar vasútépítő szakma teljesítményét eddig is elismerték Nyugat-Európában, a most aláírt megállapodás pedig megteremti a feltételeket ahhoz, hogy a magyar szakemberek a gyakorlatban is megmutathassák tudásukat az országhatárokon túl is. „A következő nagy feladat a folyamatos együttműködés elindítása lesz a német partnervállalattal. Ez akkor lehet igazán sikeres, ha a speciális know-how birtokában lévő, egymás tevékenységét kiegészítő magyarországi szakcégek közötti együttműködést tovább tudjuk fejleszteni annak érdekében, hogy a magyar vasútépítő szakma szereplői egymást erősítve tudjanak a nemzetközi piacon megjelenni” - tette hozzá Homlok Zsolt, a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. tulajdonosa.

Sajtóközlemény

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©