Megújul a békéscsabai vasútállomás
2013. november 27.
A békéscsabai vasútállomás felújítása és korszerűsítése része a Budapest-Lökösháza közötti uniós beruházásnak, a Páneurópai negyedik nemzetközi vasúti közlekedési folyosó modernizálásának, ahol a vonatok 160 kilométeres sebességgel közlekednek.
A beruházás során a rekonstrukciós munkálatokat falkutatás előzi meg, ezt követően kezdődik meg az épület korhű állapotának visszaállítása. Átépül az állomás előtti tér, ahol 130 P+R, 4 K+R parkolóhely létesül, és 10 taxidrosztot alakítanak ki, de egy 100 kerékpár tárolására megfelelő helyet biztosítanak. Az állomás előtti rész térkőburkolatot kap, a parkosítás mellett padokat tesznek és szökőkutat is építenek, így biztosítva méltó környezetet a több mint 150 éves műemléki épületnek.
A jelenlegi buszpályaudvarról az aluljáró tovébbépítésével, a csarnok alatt közvetlenül lehet majd mind a peronokat, mind a csarnok épületét megközelíteni. Az aluljáróból az új magasperonokra 3 irányba mind gyalog, mind az esélyegyenlőség biztosítása érdekében liftekkel is fel lehet jutni. Új villamos felsővezeték és új térvilágítás épül, korszerűsítik a villamos alállomást. Átépül az állomás vágányhálózata, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az állomás átbocsátó képessége, lehetővé válik a 22,5 tonna tengelyterhelésű vonatok közlekedése. A vágányok mellett több mint két kilométer hosszban zajvédő fal létesül.
Mindezekkel a legnagyobb beruházásának számít a város történetében a vasútállomás felújítása és a hozzákapcsolódó közúti fejlesztések, hiszen ezzel megújul a városi közlekedés egésze, új csomópontok, alul- és felüljárók épülnek. A feszített ferdekábeles jaminai híd, akár a város új építészeti látványossága is lehet, és erősítheti a kapcsolatot a vasúton innen és túli városrész lakói között. A hídon a kétszer két sávos közlekedés mellett önálló kerékpáros és önálló gyalogos út létesül.
A helyiek bíznak abban, hogy a gyorsvasút kiépítésével felértékelődik Békéscsaba és térsége a hazai és a külföldi befektetők előtt. A Békés megyét átszelő vasútfejlesztés a román határig hetvenmilliárd forint beruházást jelent. A kivitelezés nettó összege 34,9 milliárd forint, a tervek szerint 2015 nyarára végeznek.
Ilyen lesz, ha elkészül (látványterv)
Forrás: MTI A kép forrása a Wikipédia, Fotó: Rovács Barna (Rovibroni), a látványterv a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?