Megújult szakaszok a Balatoni Bringakörön
2023. december 01.
A 205 kilométer hosszú Balatoni Bringakör több mint fele fokozatosan megújult az elmúlt években, ezúttal a Balatonudvari és Vonyarcvashegy közötti szakasz válhatott komfortosabbá és biztonságosabbá a kerékpárosok számára. A fejlesztés főként meglévő lakóutcák lokális, illetve teljes felületű felújítását, részben pedig meglévő kerékpárútszakaszok szélesítését, teljes felületű aszfaltozását, illetve minden érintett szakaszon burkolatjel festést és KRESZ-, és útbaigazító tábláinak kihelyezését foglalta magába. Veszprém vármegyében az alábbi településeken és szakaszaikon történnek beavatkozások összesen 7813m hosszban:
Balatonudvari településen 564m hosszban a Gesztenye sor vegyes forgalmú szakaszának lokális útburkolat javítása, táblázás, burkolatjel festés.
Balatonakali településen 1354m hosszban a Vasút sor, Kossuth Lajos utca, Petőfi Sándor utca lokális útburkolat javítása, táblázás, burkolatjel festés.
Révfülöp településen 213m hosszban a Császtai strand előtti vegyes forgalmú útszakasz lokális útburkolat javítása, táblázás, burkolatjel festés.
Badacsonytomaj településen 3946m hosszban a Római út lokális, illetve túlnyomó többségében teljes felületű felújítása kopóréteg cserével, táblázás, burkolatjel festés.
Badacsonytomaj településen 220m hosszban a Vasút utca érintett szakaszának teljes felületű burkolatjavítása, kerékpárúti csatlakozás kiépítése, táblázás, burkolatjel festés.
Szigliget településen 1516m hosszban a Szigligeti bekötőút kerékpáros útvonallal érintett (620m hosszú), erősen eldeformálódott szakaszának un. hideg remix eljárással történő burkolatalap kiépítése és 2 réteg aszfalttal történő felújítása, a nyomvonal további részének teljes felületű kopóréteg cseréje, szélesítése, táblázás, burkolatjel festés.
A Fejlesztés vármegyét érintő költsége bruttó 414 millió Ft .
Zala vármegyében az alábbi településeken és szakaszaikon történnek beavatkozások összesen 2709m hosszban:
Balatongyörök településen 20m hosszban a Mandulás úti csomópont forgalmi rendjének megváltoztatása, lokális útburkolat javítása, táblázás, burkolatjel festés.
Balatongyörök településen 48m hosszban az Szépkilátói Strandhoz vezető burkolt úthoz kapcsolódóan meglévő kerékpárút elbontása, új kerékpárút építése, csomópont közvilágításának kiépítése, táblázás, burkolatjel festés.
Balatongyörök településen 168m hosszban a Szépkilátói Strandhoz vezető burkolt út rossz állapotban lévő vasúti átvezetésének un. STRAIL elem cseréje, az útburkolat lokális útburkolat javítása, táblázás, burkolatjel festés.
Balatongyörök településen 433m hosszban a Balatongyöröki Strand elött vezető vegyes forgalmú útszakaszon a meglévő útburkolat lokális burkolatjavítása, táblázás, burkolatjel festés.
Balatongyörök településen 131m hosszban a Balatonparti rendezvénytér mellett vezetett szakaszon a meglévő kerékpárút szélesítése, szegélyezése, teljes felületű aszfaltozása, táblázás, burkolatjel festés.
Balatongyörök településen 162m hosszban az előző szakasz folytatásaként a Csónakkikötőig tartó, gyökérfelnyomódások miatt erősen leromlott szakaszon a kerékpárút lokális burkolatcseréje, teljes felületű aszfaltozása, táblázás, burkolatjel festés.
Balatongyörök településen 272m hosszban a Böngyér utca lokális burkolatjavítása, táblázás, burkolatjel festés.
Vonyarcvashegy településen 445m hosszban a Fürdő utca érintett szakaszának majdnem teljes hosszban történő kopóréteg cseréje, táblázás, burkolatjel festés.
Vonyarcvashegy településen 1030m hosszban a sportpálya és kikötő közötti kerékpárút szakasz lokális burkolatcseréje, szélesítése, szegélyezése, teljes felületű aszfaltozása, táblázás, burkolatjel festés.
A Fejlesztés vármegyét érintő költsége bruttó 274 millió Ft.
A kerékpáros-turizmus fellendítésének érdekében 2017 és 2023 között a NIF Zrt., illetve jogutódja az Építési és Közlekedési Minisztérium mintegy 350 kilométernyi bicikli utat adott át a kerekezőknek, illetve 85 kilométernyit felújított. A tervezőasztalon további csaknem 600 kilométernyi kerékpárút terve készült el, vagy készül el még ebben az évben.
Építési és Közlekedési Minisztérium, sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?