Mosonmagyaróvári tehermentesítő út átadása
2024. május 04.
Átadták a Mosonmagyaróvár, déli tehermentesítő út 1. számú főút és 86. számú főút közötti szakaszát, melynek köszönhetően egy gyorsabb és biztonságosabb kapcsolat jön létre mind a teher-, mind a személygépjármű-forgalom számára az 1. számú főút és az M1 autópálya között.
Az átadó eseményen jelen volt Dr. Nagy István Magyarország agrárminisztere és a térség országgyűlési képviselője, Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára és Dr. Árvay István Mosonmagyaróvár polgármestere.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában 2.9 kilométer 2x1 sávos másodrendű főút épült, mely Mosonmagyaróvár közlekedési szempontból történő tehermentesítését, az iparterületeket kiszolgáló tehergépjármű-forgalom által okozott környezetterhelés nagymértékű csökkenését és új befektetők megjelenését szolgálja. A fejlesztéssel a közlekedés színvonala és biztonsága, valamint a régió versenyképessége egyaránt növekszik, illetve javulnak az infrastrukturális feltételek.
A beruházás során az 1. számú főúton 310 m hosszon, míg a 86. számú főúton 430 m hosszon épült át a teljes pályaszerkezet. Az érintett útszakasz főbb csomópontjai közül 3 db körforgalmú csomópontként valósult meg, míg a főpálya 1+640 km szelvényében kanyarodósávos csomópont épült. A fejlesztés részét képezte az 1. számú vasútvonal feletti felüljáró is, melynek megtámasztása gabion támfallal készült 135 és 183 méter hosszú szakaszokon. Mosonmagyaróvár belterületén 1300 méter hosszon a gyalogos-kerékpáros kapcsolatok is rendezésre kerültek kerékpárút és közös gyalog- kerékpárút szakaszok kiépítésével. A fentieken túlmenően megtörtént a vasúti felsővezetékek és biztosítóberendezés átépítése, illetve a hírközlővezetékek, elektromos vezetékek, szénhidrogén, ivóvíz és szennyvíz vezetékek kiváltása, valamint közvilágítás kiépítése is.
A fejlesztés hazai forrásból az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, valamint a STR Mély- és Magasépítő Kft. kivitelezésében nettó 4 milliárd 669 millió forintból valósult meg.
MTI
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?