Tavasszal megkezdődik az M2 Budapest-Vác közötti szakaszának bővítése
2017. március 07.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg az M2 Budapest - Vác déli csomópont közötti szakaszának 19,6 km hosszan történő átépítése. A közel 20 km-es szakaszból jelenleg 13,4 km hosszan 2×1 sávos. A fejlesztés során 2×2 sávossá épül át az autóút, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével.
Burkolt leállósáv és fizikai elválasztás lesz végig a meglévő műtárgyak felújításával, az új pálya műtárgyainak építésével, egy vasút feletti híd átépítésével. Két új külön szintű csomópontot alakítanak ki: Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont létesül új fel- és lehajtóágak kiépítésével, megteremtve a közvetlen kapcsolatot Budapest irányába a településről. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át.
A fejlesztést követően Budapest és Vác között végig 110 km/h-val lehet majd haladni. Tovább tehermentesülnek az átmenő forgalom alól a 2. sz. főút mentén található települések: Dunakeszi, Göd, Sződ, Sződliget, Fót, Csörög, Vác. Javul a forgalombiztonság, illetve csökkennek a balesetek.
A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legkedvezőbb ajánlatot adó kivitelező az STR+S-M2 Konzorcium (Strabag Építő Kft. – Strabag AG), a nettó kivitelezés értéke 32,975 milliárd forint. A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal várhatóan 2017 áprilisában megkezdődik. A fejlesztés 2019-ben fejeződik be. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?