Tavasszal megkezdődik az M2 Budapest-Vác közötti szakaszának bővítése

Közel 20 kilométeren valósul meg az M2 Budapest - Vác déli csomópont közötti szakaszának átépítése. A fejlesztés során 2×2 sávossá épül át az autóút.

2017. március 07.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg az M2 Budapest - Vác déli csomópont közötti szakaszának 19,6 km hosszan történő átépítése. A közel 20 km-es szakaszból jelenleg 13,4 km hosszan 2×1 sávos. A fejlesztés során 2×2 sávossá épül át az autóút, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével.

Burkolt leállósáv és fizikai elválasztás lesz végig a meglévő műtárgyak felújításával, az új pálya műtárgyainak építésével, egy vasút feletti híd átépítésével. Két új külön szintű csomópontot alakítanak ki: Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont létesül új fel- és lehajtóágak kiépítésével, megteremtve a közvetlen kapcsolatot Budapest irányába a településről. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át.

 

 

A fejlesztést követően Budapest és Vác között végig 110 km/h-val lehet majd haladni. Tovább tehermentesülnek az átmenő forgalom alól a 2. sz. főút mentén található települések: Dunakeszi, Göd, Sződ, Sződliget, Fót, Csörög, Vác. Javul a forgalombiztonság, illetve csökkennek a balesetek.

A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legkedvezőbb ajánlatot adó kivitelező az STR+S-M2 Konzorcium (Strabag Építő Kft. – Strabag AG), a nettó kivitelezés értéke 32,975 milliárd forint. A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal várhatóan 2017 áprilisában megkezdődik. A fejlesztés 2019-ben fejeződik be. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©