Távozott a magyar piacról a Ramirent

Eladta magyarországi üzletágát a finn Ramirent gépkölcsönző vállalat, hogy a stabil balti piacaira tudjon összpontosítani.

2013. augusztus 09.

Eladta magyarországi üzletágát a a finnországi központú gépkölcsönzéssel foglalkozó Ramirent. A céget egy magántőke-befektetési vállalat, a Duna SCA Sicar vette meg nem nevezett áron.

A bejelentést azután tette a cég, hogy második negyedéves jelentése szerint az adózás előtti eredménye ebben az időszakban 23,7 százalékkal csökkent, ami 15,2 millió eurós csökkenést jelent.

Ramirent vezérigazgatója, Magnus Rosen szerint a a magyar üzlet eladása összhangban volt a cég stratégiájával, mellyel erősíteni szeretné a jelenlétét a vállalat fő piacának számító balti-tengeri régióban, ahol nagyobb növekedési lehetőségek vannak.

ramirent 01

Távozott a Ramirent (illusztráció)

A vállalat 2001 óta volt jelen hazánkban, 2002-tól kezdte meg a tényleges működését. 2003-ben  vásárolta meg a pécsi Gépbázis Kft-t, a régió egyik legfontosabb gépkölcsönző társaságát. Ezután 2005-ben vette meg az Agentrade-Plusz céget, mellyel 2006-ban egyesült. Magyarország egyike volt annak a négy kelet-európai országnak, ahol a cég jelen volt. A négyfős csoport így háromra apadt, tagjai Lengyelország, Szlovákia és Csehország. A cég nem tervezi, hogy hasonlóképpen megváljon a cseh vagy a szlovák üzletágaitól, a lengyelről nem esett szó.

A Ramirent számára a skandináv piac stabilnak mondható, kivéve a hazai Finnországot, ahol a cég forgalma csökkent az előző évben. A közép-európai piaci feltételek továbbra is gyengék, a kereslet csak a balti államokban volt stabil a cég szolgáltatási iránt.

Forrás: Khl.com

(A kép forrása a Morguefile.com)

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©