Távozott a magyar piacról a Ramirent
2013. augusztus 09.
Eladta magyarországi üzletágát a a finnországi központú gépkölcsönzéssel foglalkozó Ramirent. A céget egy magántőke-befektetési vállalat, a Duna SCA Sicar vette meg nem nevezett áron.
A bejelentést azután tette a cég, hogy második negyedéves jelentése szerint az adózás előtti eredménye ebben az időszakban 23,7 százalékkal csökkent, ami 15,2 millió eurós csökkenést jelent.
Ramirent vezérigazgatója, Magnus Rosen szerint a a magyar üzlet eladása összhangban volt a cég stratégiájával, mellyel erősíteni szeretné a jelenlétét a vállalat fő piacának számító balti-tengeri régióban, ahol nagyobb növekedési lehetőségek vannak.
Távozott a Ramirent (illusztráció)
A vállalat 2001 óta volt jelen hazánkban, 2002-tól kezdte meg a tényleges működését. 2003-ben vásárolta meg a pécsi Gépbázis Kft-t, a régió egyik legfontosabb gépkölcsönző társaságát. Ezután 2005-ben vette meg az Agentrade-Plusz céget, mellyel 2006-ban egyesült. Magyarország egyike volt annak a négy kelet-európai országnak, ahol a cég jelen volt. A négyfős csoport így háromra apadt, tagjai Lengyelország, Szlovákia és Csehország. A cég nem tervezi, hogy hasonlóképpen megváljon a cseh vagy a szlovák üzletágaitól, a lengyelről nem esett szó.
A Ramirent számára a skandináv piac stabilnak mondható, kivéve a hazai Finnországot, ahol a cég forgalma csökkent az előző évben. A közép-európai piaci feltételek továbbra is gyengék, a kereslet csak a balti államokban volt stabil a cég szolgáltatási iránt.
Forrás: Khl.com
(A kép forrása a Morguefile.com)
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?