Tesztelték a Rákóczi hidat
2015. február 16.
Nem volt eseménytelen a Valentin nap az 1-es villamos beruházásánál, a február 14-15-ei hétvégén végezték ugyanis a szakemberek a Rákóczi híd próbaterhelését. Közben kiderült, olcsóbb az M0-ás továbbépítésének tervezése. Előtavaszi hazai hírszemlénk.
Befejeződött a próbaterheléses teszt a Rákóczi hídon
Az 1996-ban átadott 494 méter hosszú, 6280 tonnás hídszerkezetet a február közepi hétvégi statikus és dinamikus próbaterhelés alatt mintegy ezer tonnával terhelték meg, a szakemberek többek mellett a híd állagát, a főtartóknál keletkező feszültséget vizsgálták. A tesztben két homkzsákokkal megpakolt Combino villamos és húsz tehergépkocsi vesz részt.
A teszt alapján jegyzőkönyvet készítenek, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy megindulhat-e a forgalom. Pozitív döntés esetén megkezdődhet a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása és legkésőbb kora tavasszal megindulhat az utasforgalom az 1-es villamos új szakaszán.
Teherautók és Combino villamosok a budapesti Rákóczi híd próbaterhelésén 2015. február 15-én. (MTI)
A HVG videója a tesztről:
Több mint százmilliót spórol az állam az M0-ás továbbépítésének tervezésén
Az eredetileg becsült nettó 430 millió forint helyett a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Vibrocomp Kft. nettó 298 millió forinttal nyerte az M0-s autóút nyugati szektora továbbépítésének környezeti tervezésére kiírt közbeszerzést. A két cég tett közösen a legolcsóbb ajánlatot, ezért nyertek.
A nyílt közbeszerzés kiírója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. volt. A feladat az M0-s autóút nyugati szektorának a 10. számú főút és az 1. számú főút közötti szakaszára a környezeti hatástanulmány és a Natura 2000 hatásbecslés elkészítése, és a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, amelynek több mint a fele több szakaszon alagútban vezet. Az érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs. A szakasz kivitelezése várhatóan a 2020-2027-es uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.
Zajlik a vonatbefolyásoló rendszer kiépítése a békéscsabai vonalon
A fővárostól egészen az országhatárig építik ki az új EU-szabvány ETCS vonatbefolyásoló rendszer elemeit a békéscsabái vasútvonalon. A több fázisban megvalósuló nettó 115 milliárd forint összértékű beruházásokban már korszerűsítették a Gyoma-Békéscsaba vonalszakaszt, és tart a békéscsaba vasútállomás felújítása.
A tavaly decemberben befejeződött vonalfelújításban több város pályaudvara is megújult, parkolók épültek. A békési megyeszékhelyen, melyről már mi is írtunk átépül a vágányhálózat, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az átbocsátó képesség. A több mint 150 éves műemlék épület előtti teret parkosítják, megújulnak a vasútállomáshoz vezető útszakaszok és járdák, biztonságosabbá teszik a peronok megközelítését. A vágányok mellett több mint 2000 méter hosszban zajvédő falat létesítenek. A tervezett ütemezés szerint a beruházás minden eleme legkésőbb 2016 első felére elkészül.
Nem dobnák el a felszedett síneket a Vajdaságban
Pásztor István, a a Vajdasági Magyar Szövetség és vajdasági tartományi képviselőház elnöke szerint a Belgrád és Budapest közötti vasútvonal felújításánál lehetőség lesz arra, hogy a felszedett síneket újrahasznosítsák, és a rossz állapotban lévő vajdasági vasút mellékvonalakon használják felújításra. A politikus február elején egy lapinterjúban beszélt a tervekről.
A tervek szerint már az idei utolsó negyedévben elinduló nagyszabású beruházás során kínai hitelből újítják fel teljesen a Budapest és Belgrád közti 350 kilométeres vasúti vonalszakaszt. Ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. Az óránként 160-200 kilométeres sebességet lehetővé tevő új vasúti pályán a vonatok menetideje több mint a felére csökkenhet. A vasútvonal kiépítéséről szóló megállapodást pedig tavaly decemberben írták alá Belgrádban. A vasútvonal kiépítését követően a Kínából a görög kikötőkbe jutó áru így kerülhet a leggyorsabban Nyugat-Európába.
Fotó: MTI, Marjai János, Videó: Hvg.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?