Továbbra is gyengélkedik a Caterpillar
A vártnál jelentősebben csökkent a világ egyik legnagyobb építőipari jármű- és eszközgyártója, az amerikai Caterpillar profitja az idei második negyedévben.
2015. augusztus 03.
A vártnál jelentősebben csökkent a világ egyik legnagyobb építőipari jármű- és eszközgyártója, az amerikai Caterpillar profitja az idei második negyedévben. Utánajártunk az okoknak.
Elemzők szerint a csökkenést továbbra is elsősorban az okozza, hogy visszaesett a gáz- és olajtermelő berendezések iránti kereslet, de csökkent a bányaipari gépek forgalma is. A június végéig tartó idei második három hónapban a Caterpillar adózott eredménye 710 millió dollárra, részvényenként 1,16 dollárra esett az egy évvel korábbi 999 millió dollár, részvényenként 1,57 dollár után.
Nem fogynak eléggé - Caterpillar munkagépek munka közben (illusztráció)
A cég teljesítményét jobban tükröző, a szakértők által inkább figyelemmel követett egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,69 dollárról 1,27 dollárra csökkent. Az amerikai vállalat negyedéves forgalma 13 százalékkal, 12,32 milliárd dollárra esett vissza a tavalyi második negyedévi 14,15 milliárd dollárról. Szakértők is 1,27 dolláros egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredményt vártak, ugyanakkor nagyobb, 12,62 milliárd dolláros forgalommal számoltak. A Caterpillar július végén 1 milliárd dollárral, 49 milliárd dollárra rontotta idei bevétel várakozását.
A cég mélyrepülése tavaly óta tart. Akkor a bevétele 14,2 milliárd dollárra esett 2014 utolsó negyedévében a 2013-as utolsó negyedéves 14,4 milliárd dollárról. A nyereség nagyobb mértékben csökkent, 1 milliárd dollárról 757 millió dollárra esett. Már év elején sem számoltak jobb évvel, noha az első negyedéves még bíztatónak tűntek, a második negyedévben megint alulteljesített a vállalat.
Fotó: Thinkstockphotos.com
AJÁNLÓ
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?