Új utasforgalmi terminál épült a brüsszeli reptéren
2015. június 04.
Március végére készült el a brüsszeli reptér nagyszabású beruházása. 75 millió euróért új épületet húztak fel a légikikötő területén. A Connector a brüsszeli reptér új büszkesége.
A hatalmas üvegfelületetkkel attraktívvá tett éplet kényelmes és gyors összeköttettést teremt a terminál és a reptér két épületszárnya között. A kortárs, légies, lacsny energiaigényű épület a korábbi közlekedési útvonalat jelentő hosszú és sötét alagútat váltja ki.
Az építkezést a legíkikötő teljes üzeme mellett komoly kihívások elé állította a kivitelezőket.. A tervezést szintkülönbségek nehezítették, ráafásul az alagútnak az építkezés ideje alatt is működőképesnek kellett lennie.
A természetes fényben fürdő épület hatalmas üvegfelületeti szintén ignybe vették a mérnöki kreatívitást. Az üvegfelületeket kifelé megdöntötték, hog azon a radarsugarak és navigációs fények ne tükröződjenek. A hangszigetelés is különös figyelmet igényelt, hogy a várakozó utasok zavartalanul élvezhessék az aszfalton zajló tevékenységeket, a felszálló gépek látványát.
A Connector belseje
A beruházásnál a fenntarthatóság és az energiafelhasználás csökkentése prioritást kapott, az épület fűtéséhez és hűtéséhez geotermikus energiát használnak, belsejét napellenzőkkel védik a túlzott felmelegedéstől. A villamos energiafogyasztást LED világítással csökkentik, az esővizet 670.000 literes tartályban gyűjtik és újrahasznosítják. Az épületen belül 400 hangszórót helyeztek el annak érdekében, hogy az üzenetek könnyen érthetőek legyenek, ám ne zavarják az utasokat.
Fotó: Move.bcdtravel.be
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?