Új utasforgalmi terminál épült a brüsszeli reptéren

Március végére készült el a brüsszeli reptér nagyszabású beruházása. 75 millió euróért új épületet húztak fel a légikikötő területén. Összeszedtük az építés adatait.

2015. június 04.

Március végére készült el a brüsszeli reptér nagyszabású beruházása. 75 millió euróért új épületet húztak fel a légikikötő területén. A Connector a brüsszeli reptér új büszkesége.

A hatalmas üvegfelületetkkel attraktívvá tett éplet kényelmes és gyors összeköttettést teremt a terminál és a reptér két épületszárnya között. A kortárs, légies, lacsny energiaigényű épület a korábbi közlekedési útvonalat jelentő hosszú és sötét alagútat váltja ki.

Az építkezést a legíkikötő teljes üzeme mellett komoly kihívások elé állította a kivitelezőket.. A tervezést szintkülönbségek nehezítették, ráafásul az alagútnak az építkezés ideje alatt is működőképesnek kellett lennie.

A természetes fényben fürdő épület hatalmas üvegfelületeti szintén ignybe vették a mérnöki kreatívitást. Az üvegfelületeket kifelé megdöntötték, hog azon a radarsugarak és navigációs fények ne tükröződjenek. A hangszigetelés is különös figyelmet igényelt, hogy a várakozó utasok zavartalanul élvezhessék az aszfalton zajló tevékenységeket, a felszálló gépek látványát. 

A Connector belseje

A beruházásnál a fenntarthatóság és az energiafelhasználás csökkentése  prioritást kapott, az épület fűtéséhez és hűtéséhez geotermikus energiát használnak, belsejét napellenzőkkel védik a túlzott felmelegedéstől. A villamos energiafogyasztást LED világítással csökkentik, az esővizet 670.000 literes tartályban gyűjtik és újrahasznosítják. Az épületen belül 400 hangszórót helyeztek el annak érdekében, hogy az üzenetek könnyen érthetőek legyenek, ám ne zavarják az utasokat.

Fotó: Move.bcdtravel.be

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©