Újabb szakasza kész a Gyöngyös elkerülőnek
2024. június 05.
A beruházási munkálatok végeztével forgalomba helyezték a Gyöngyös Nyugati elkerülő szakaszának azon részeit, melyek a meglévő utak átépítésével, forgalom korlátozás mellett valósultak meg. A 3 sz. főút 79+610-80+093 km szelvények közötti szakaszán burkolat megerősítés, burkolat szélesítés, valamint tengelysúlymérő hely kiépítése történt meg, valamint megépült egy turbó körforgalmú csomópont. A beavatkozási szakasz végéig, a körforgalmat megelőző szakasszal megegyező kialakítású elválasztósávot alakítottak ki a forgalmi irányok közé.
A 3 sz. főúton további munkálatokat is elvégeztek. Az itt található Nagy-patak hídon szigetelés- és burkolatcsere történt. Megjavították a felszerkezetet és új szegélyeket építettek be. A 3 sz. főút jobb és bal oldalán 60 m hosszon tengelysúlymérőhely létesült. A 4 méter széles tengelysúlymérő hely beton burkolatot kapott. Mindkét irányban, 2,5 méter szélességben állóhely került kialakításra a vizsgáló járművek számára. A projekt részeként korszerűsítették a 3203 jelű önkormányzati út egy szakaszát és a Déli Külhatár utat, emellett létesült egy körforgalmú csomópont és átépítették a kapubejárókat.
A beruházás magában foglalta még a szennyvíztelep bekötő útjának megépítését, valamint egy földút is létesült, mely az ingatlanok megközelítésére szolgál. A Gyöngyös belterületi szakaszai már a tavalyi évben elkészültek. A nyugati elkerülő út új nyomvonalú szakaszán pedig még dolgoznak a kivitelezők. Az elkerülő várhatóan 2024. IV. negyedévében készül el. A teljes beruházás összege nettó 4.549.898.080 Ft, mely hazai forrásból, a HE-DO Építő Zrt. és a Colas Út Építőipari Zrt. konzorcium kivitelezésében valósult meg.
Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóiroda
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?