Útfejlesztés Debrecenben
2024. április 19.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően 2011 méteren 2x2 sáv köti össze a 3316. jelű összekötő utat az ipari park területével. Emellett a projekt keretében megvalósult egy új körforgalmi csomópont kialakítása és a 3316. j. összekötő út javítása is.
Az útépítés során mintegy 33 500 m3 földmű, 6 400 m3 hidraulikus kötőanyagú és 7 200 m3 bitumenes kötőanyagú pályaszerkezet építése történt meg. A fejlesztés során egy úgynevezett dinamikus közvilágítás is kiépítésre került, aminek köszönhetően az új rendszer energiatakarékos üzemeltetést tesz lehetővé.
A 33. sz. főút felújított szakasza jelentős közúti forgalmat bonyolít le, így a kapacitásbővítés lehetővé teszi a forgalom eloszlását, illetve biztosítja a jelenleg kialakítás alatt lévő Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet gyors megközelíthetőségét.
A fejlesztés hazai forrásból az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, valamint KE-VÍZ 21 Zrt. kivitelezésében nettó 3.319.486.906. forintból valósult meg.
ÉKM sajtóközlemény, fotó: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?