A Hyundai hidrogén meghajtást fejleszt

Közösen fejleszt hidrogénhajtású kotrókat a Hyundai Construction Equipment és a Hyundai Motors

2020. március 15.

A Hyundai Construction Equipment (HCE) a közelmúltban együttműködésre lépett a Hyundai Motor Grouppal, nem kisebb célt tűzve ki, mint a világ első hidrogénhajtású építőgépeinek kifejlesztését. Ennek részeként a HCE idén februárban szándéknyilatkozatot írt alá a koreai Jonginban található kutatóközpontjában a Hyundai Motors-szal és a Hyundai Mobis-szal a hidrogén üzemanyagcellás eszközök közös fejlesztéséről. Eszerint a három vállalat a következő években közösen dolgozik majd hidrogénhajtású villás targoncák, illetve közepes- és nagy kapacitású kotrók létrehozásán.

A dokumentum értelmében a Hyundai Motors és a Hyundai Mobis feladata lesz a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek – ezen belül az üzemanyagcella-csomagok – tervezése és gyártása, míg a Hyundai Construction Equipment-re hárul a kotrók és targoncák tervezése, megépítése, valamint teljesítményük tesztelése. A felek a tömeggyártás és forgalmazás megindításának céldátumát 2023-ra tűzték ki.

Ellentétben hagyományos dízelmotoros társaikkal, a hidrogénhajtású gépek a hidrogén és oxigén kémiai reakciója nyomán létrejövő elektromos áramból nyerik az energiát, azaz működésük során nem kerülnek a levegőbe szennyező anyagok és mérgező gázok. Tekintettel a környezetbarát építőgépek iránti kereslet világszerte tapasztalható megugrására, a hidrogénhajtású eszközök a jövőben igen jó szolgálatot tehetnek a Hyundai Construction Equipment számára a globális építőipari piacon.

A hidrogénalapú rendszerek azonban további előnyökkel is kecsegtetnek: míg a lítium akkumulátorokkal kapcsolatos szerkezeti problémák erősen korlátozták az akkukapacitás növelésére tett kísérleteket, a hidrogén üzemanyagcellák kapacitása jóval egyszerűbben növelhető, ennél fogva alkalmazásuk sokkal kézenfekvőbb a nagyméretű villástargoncákban és kotrókban.

A világ 140 országában mintegy 540 forgalmazóval rendelkező Hyundai Construction Equipment és a hidrogéncellás technológiák terén élen járó Hyundai Motors közti partnerségtől azt várják, hogy komoly lökést ad majd a hidrogénalapú rendszerek elterjedésének az építőgépek között, mely az iparág szereplői szerint csak idő kérdése.

„A nemrég megkötött megállapodással olyan alapot hoztunk létre, melyre építve versenytársaink előtt biztosíthatjuk a hidrogénhajtású építőgépekhez szükséges technológiákat. Mialatt különböző országok globális szabványok felállításán dolgoznak a gépek teljesítményének tanúsítására és a hidrogénhajtású gépek elterjedéséhez szükséges jogszabályi környezetre vonatkozóan, a Hyundai Construction Equipment minden erejével azon lesz, hogy megfeleljen a legújabb kihívásoknak és vezető szerepet töltsön be az üzemanyagcellás eszközök piacán.” – mondta el a szándéknyilatkozat aláírása alkalmából Hvang Dzsonghjon, a Hyundai Construction Equipment anyagmozgató eszközökért felelős kutatás-fejlesztési részlegének vezetője.

A legújabb hírek nem érkeztek előzmény nélkül, ugyanis a Hyundai Construction Equipment az elmúlt években egyre inkább a környezetbarát építőgépek fejlesztésére összpontosított. 2010-ben kezdték meg a világ első „konnektoros” (azaz hálózatra csatlakoztatva üzemeltethető) kotrójának gyártását, 2018-ban pedig a koreai gyártók közül először rukkoltak elő nagykapacitású akkucsomaggal szerelt elektromos kompakt kotróval.

HCE Sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©