A Hyundai hidrogén meghajtást fejleszt
2020. március 15.
A Hyundai Construction Equipment (HCE) a közelmúltban együttműködésre lépett a Hyundai Motor Grouppal, nem kisebb célt tűzve ki, mint a világ első hidrogénhajtású építőgépeinek kifejlesztését. Ennek részeként a HCE idén februárban szándéknyilatkozatot írt alá a koreai Jonginban található kutatóközpontjában a Hyundai Motors-szal és a Hyundai Mobis-szal a hidrogén üzemanyagcellás eszközök közös fejlesztéséről. Eszerint a három vállalat a következő években közösen dolgozik majd hidrogénhajtású villás targoncák, illetve közepes- és nagy kapacitású kotrók létrehozásán.
A dokumentum értelmében a Hyundai Motors és a Hyundai Mobis feladata lesz a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek – ezen belül az üzemanyagcella-csomagok – tervezése és gyártása, míg a Hyundai Construction Equipment-re hárul a kotrók és targoncák tervezése, megépítése, valamint teljesítményük tesztelése. A felek a tömeggyártás és forgalmazás megindításának céldátumát 2023-ra tűzték ki.
Ellentétben hagyományos dízelmotoros társaikkal, a hidrogénhajtású gépek a hidrogén és oxigén kémiai reakciója nyomán létrejövő elektromos áramból nyerik az energiát, azaz működésük során nem kerülnek a levegőbe szennyező anyagok és mérgező gázok. Tekintettel a környezetbarát építőgépek iránti kereslet világszerte tapasztalható megugrására, a hidrogénhajtású eszközök a jövőben igen jó szolgálatot tehetnek a Hyundai Construction Equipment számára a globális építőipari piacon.
A hidrogénalapú rendszerek azonban további előnyökkel is kecsegtetnek: míg a lítium akkumulátorokkal kapcsolatos szerkezeti problémák erősen korlátozták az akkukapacitás növelésére tett kísérleteket, a hidrogén üzemanyagcellák kapacitása jóval egyszerűbben növelhető, ennél fogva alkalmazásuk sokkal kézenfekvőbb a nagyméretű villástargoncákban és kotrókban.
A világ 140 országában mintegy 540 forgalmazóval rendelkező Hyundai Construction Equipment és a hidrogéncellás technológiák terén élen járó Hyundai Motors közti partnerségtől azt várják, hogy komoly lökést ad majd a hidrogénalapú rendszerek elterjedésének az építőgépek között, mely az iparág szereplői szerint csak idő kérdése.
„A nemrég megkötött megállapodással olyan alapot hoztunk létre, melyre építve versenytársaink előtt biztosíthatjuk a hidrogénhajtású építőgépekhez szükséges technológiákat. Mialatt különböző országok globális szabványok felállításán dolgoznak a gépek teljesítményének tanúsítására és a hidrogénhajtású gépek elterjedéséhez szükséges jogszabályi környezetre vonatkozóan, a Hyundai Construction Equipment minden erejével azon lesz, hogy megfeleljen a legújabb kihívásoknak és vezető szerepet töltsön be az üzemanyagcellás eszközök piacán.” – mondta el a szándéknyilatkozat aláírása alkalmából Hvang Dzsonghjon, a Hyundai Construction Equipment anyagmozgató eszközökért felelős kutatás-fejlesztési részlegének vezetője.
A legújabb hírek nem érkeztek előzmény nélkül, ugyanis a Hyundai Construction Equipment az elmúlt években egyre inkább a környezetbarát építőgépek fejlesztésére összpontosított. 2010-ben kezdték meg a világ első „konnektoros” (azaz hálózatra csatlakoztatva üzemeltethető) kotrójának gyártását, 2018-ban pedig a koreai gyártók közül először rukkoltak elő nagykapacitású akkucsomaggal szerelt elektromos kompakt kotróval.
HCE Sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?