Az XCMG önvezető járművei
2020. július 03.
Az önvezető géphez szükséges technológia kifejlesztésén közösen dolgozott az XCMG, a Sichuan Railway Investment Group és a Csinghua Egyetem.
Az XCMG tájékoztatása szerint az új önvezető úthengertípus sikerrel állt helyt a május végén lezajlott próbákon a Pancsihua és Tali városait összekötő gyorsforgalmi út – másik nevén a Panda autópálya – építése során. Emellett a Hszinhua hírügynökség arról is beszámolt, hogy a projekten vezető nélküli finisereket is felhasználtak.
Ami a működési elvet illeti, az utasításokat egy távoli felügyeleti adatközpont küldi az önvezető gépek fedélzeti irányítórendszerének. Az XCMG közölte: a hengerek pontossága munka közben 2-3 centiméter, és „olyan valós idejű felügyeleti rendszerrel vannak felszerelve, amely képes figyelmeztető hangjelzéseket adni, veszély esetén leállítani a gépet, automatikusan megközelíteni és elhagyni a munkaterületet, vagy épp akadályokat kikerülni.”
Az autonóm útépítési technológiák kidolgozását célzó megállapodás még 2018-ban jött létre az XCMG, a Sichuan csoport és az egyetem között, az együttműködés középpontjában pedig az intelligens közlekedésfejlesztési stratégiák és az 5G-alapú kommunikáció fejlesztése áll.
„A hidak és alagutak a Panda autópálya több mint 81 százalékát teszik ki, ezzel egyike Kína legfontosabb okos infrastruktúraépítési projektjeinek. Az önvezető úthenger kifejlesztésére irányuló társulás során az elsődleges célkitűzések közé tartozott a biztonság fokozása és az út minőségének javítása a hatékony építőipari technológiák révén, de hasonlóan fontos volt a költségek csökkentése is. Sikerünk e téren igen kedvező jel a technológia iparági elterjedése szempontjából, és kétségkívül új lendületet ad majd az intelligens közlekedési infrastruktúrák fejlesztésének” – nyilatkozta Cuj Csiseng, az XCMG Road Machinery vezérigazgatója.
XCMG Road Machinery sajtóközlemény, 2020.06.30.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?