Díjazták a SkyCourt acélszerkezetét
2013. szeptember 13.
Épület vagy annak egy része még soha nem kapott Magyar Termék Nagydíjat. Ez sikerült most a Budapest Airport kettes termináljánál felépült SkyCourt nevű 2011-ben nyílt utasforgalmi csarnokának.
Az épület acélszerkezetét teljesen a KÉSZ Ipari Gyártó Kft. kecskeméti acélszerkezet gyárában gyártottak. Magyarországon először valósítottak meg ilyen méretű, teljesen hegesztett kivitelű csőszerkezet tervezését és gyártását, ez a cég közleménye szerint a hazai és a közép-európai piacon is egyedülállónak számít, mivel ezt ahol a termék tervezési folyamatától kezdve a megvalósítás utolsó fázisáig egy azon csapat irányít és hoz létre, nem létezik.
„Példaértékű ez az elismerés, hiszen a SkyCourt acélszerkezet tervezése, gyártása és felépítése magyar tudás és munka eredménye. Büszke vagyok, hogy az ország kapuja magyar termék lett.” - méltatta Farkas Dezső, a Kész ügyvezető igazgatója az épületet a témában tartott sajtótájékoztatón.
Díjnyertes konstrukció - a Budapest Airport 2. Terminál SkyCourt épülete
A magyar fejlesztésű ConSteel statikai szoftvernek köszönhetően a SkyCourt tervezésénél, megépítésénél 750 tonna acélt, 1800 munkaórát és 2 millió forint értékű energiát takarítottak meg a cég szakemberei. A program a Budapesti Műszaki Egyetem saját fejlesztésű programja, amit vállalat szakemberi használtak a munkájuk során. A ConSteel szoftver az európai méretezés-elméleti tudásbázis (Eurocode 3) által adott gazdaságos tervezésen alapul, és a tervezési folyamatok automatizálása révén eddig nem tapasztalt módon gyorsítja a statikus mérnökök munkáját.
A SkyCourt szerkezete szárnyat formál, mely tervezői szerint a repülés szabadságát szimbolizálja. Az csarnok felépítése 100 millió euróba került, ez akkori árfolyamon 27, a main pedig 30 milliárd forintot jelent. Ebből valósult meg a 24 ezer négyzetméteres használható új területtel rendelkező friss díjnyertes épület.
Forrás: Kész.hu, MTI
A kép forrása a Kész.hu.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?