Már fúrják Győrnél az Audi-gyár hőjét adó geotermikus rendszer kútját
2014. június 18.
Június 17-én indult el a 2015 végétől győri Audi-gyárat is fűtő geotermikus rendszer első kútjának fúrása. A beruházáshoz uniós forrásokat is megmozgattak.
A Győr mellett fekvő Pér községnél elindult beruházás várhatóan évi 340-400 terajoule-nyi hő leadását biztosíthatja. Már ez év februárjában megkezdték a munkaterület előkészítését, valamint az engedélyeztetési eljárást.
A győri kútrendszerhez, a beruházáshoz kapcsolódó első fúrás célja a geotermikus kutatás, a földtani képződmények geotermikus jellemzőinek, hidraulikai viszonyainak, vízadó képességének feltárása 2400 méteres mélységig. A munkálatok ezen szakasza várhatóan két hónapon keresztül tartanak.
A győri Audi-gyár a levegőből
Az EU is beszáll
A projekthez a beruházó PannErgy-csoport egymilliárd forintnyi vissza nem térítendő uniós támogatást nyert el tavaly szeptemberben az Új Széchenyi Terv Környezet és Energia Operatív Programjának pályázatán. A társaságnak már van tapasztalata a geotermikus energia hasznosítása terén, mivel Miskolcon és Hévízen is készült hasonló beruházás.
Az Audi hője
Egy hónappal ezelőtt jelentették be az Audi Hungaria Motor Kft. illetékesei, hogy a jövő év végétől az e projekt keretében nyert geotermikus energiával fedezi jármű- és motorgyára hőszükségletének hatvan százalékát a győri autógyár.
Akkori közlés szerint a társaság 17 éves, további 15 esztendőre szóló opciót is tartalmazó megállapodást kötött a PannErgy Csoporttal, amely a kútból nyert, körülbelül száz fokos vizet, miután hőenergiája jelentős részét kinyerték, visszasajtolja a talajba. A gyár ügyel a környezetvédelemre, 2010 és 2013 között átlagosan évi 3,7 százalékkal csökkent az üzem energiafelhasználása.
Forrás: MTI, PannErgy.com
Fotó: Audi.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?