Yanmar-Toyota együttműködés a hidrogén meghajtás terén
2020. június 18.
Annak érdekében, hogy környezetbarát hajtáslánc-megoldásokat kínálhasson vevőinek, a Yanmar Holdings bejelentette, hogy Yanmar Power Technology nevű leányvállalatával karöltve az autóipari üzemanyagcellás technológiákra építve fejleszt hidrogéncellás rendszert hajózási alkalmazásokhoz.
Miután a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) új stratégiát jelentett be, amely az üvegházhatású gázok kibocsátásának nullára csökkentését tűzte ki célul az évszázad végéig, a világ számos pontján szigorúbb környezetvédelmi normák léptek életbe a hajózás terén, és a kibocsátás-ellenőrzési területek bevezetése egyre komolyabb hatást gyakorol a hajózási tevékenységekre.
A kettős üzemanyagú motorok (melyek egyaránt üzemeltethetők környezetbarát LNG-vel és gázolajjal) és az egyre tisztább dízel technológiák fejlesztése révén a Yanmar eddig is hathatós válaszokat adott a különféle régiókban érvényes emissziós előírásokra, a következő lépés pedig már olyan hajtásláncok kidolgozása, melyek nem függnek a fosszilis üzemanyagoktól.
E kihívás részeként fogott a Yanmar hidrogénüzemanyagú hajtásláncok fejlesztésébe. A cég szándéknyilatkozatot írt alá a Toyota Motor Corporationnel, mely hajózási célú hidrogén üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésére irányul. Ehhez a Toyota által gyártott Mirai személyautó üzemanyagcellás rendszerének egyes részegységei – például nagynyomású hidrogéntartályok – szolgáltatják az alapot. A végső cél egy olyan modul megvalósítása, mely egyszerre könnyen beépíthető és kimagasló hatótávolságot tesz lehetővé. Ennek érdekében a Yanmar belátható időn belül be kívánja építeni az üzemanyagcellás rendszert saját vízi járművébe, hogy a 2020-as üzleti év végégi megkezdődhessen az éles tesztüzem. Ezen túlmenően a vállalat további alkalmazásokhoz és kiépítési módokhoz is alkalmassá szeretné tenni a rendszert.
Forrás: Yanmar Co., Ltd.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?