A helyére tolják az új Tisza hidat
2020. október 21.
Ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák az M4 Abony (Kelet)-Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszán. A beruházás keretében 27,1 km hosszú, 2×2 sávos gyorsforgalmi út valósul meg, leállósáv burkolatának kiépítése nélkül, 110 km/h sebességre tervezve. A szakaszon aktuálisan zajló munkák a töltésépítés, a földmű építés, és kisebb szakaszokon már az aszfalt alapréteg építése is. Ezekkel együtt folyamatosan készülnek a párhuzamos és keresztező utak földmunkái. Látványos eleméhez érkezett a beruházás. , helyére tolják a Tisza híd szerkezetét Tiszapüspökinél.
A szakasz kiemelkedő műtárgyai a Tisza-ártér feletti 416 m hosszú, illetve a Tisza folyó feletti 756 m hosszú híd. Az ártéri hídnál a beemelt elemek helyszíni szerelése, a betonozó jármok építése és a pályalemez zsaluzat építése folyik. A meder hídnál pedig gyártás, helyszíni szerelés és a hídszerkezet tolása történik. A mederhíd 17 tolási fázis során éri el a híd a végleges helyét.
A beruházás az Innovációs és Technológiai minisztérium megbízásából a NIF nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt beruházásában valósul meg.
NIF Sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?