A kábeleket feszítik a tiszaugi hídnál

Az M44 gyorsforgalmi út építésének része az új Tisza híd építése. Az egyik leglátványosabb munkafázis, a kábelek feszítése zajlik.

2021. április 13.

Tiszaugnál az elmúlt időszakban elkészültek az ártéri hidak és a mederhíd (307 m) alépítményei, helyükre kerültek az ártéri hidak felszerkezetéhez tartozó, előregyártott vasbeton hídgerendák, melyek hossza összesen 5100 méter. Ezeken felül megtörtént a vasbeton pályalemezek megépítése is.

A mederhíd szakasz építése is ütemesen zajlik. A 44. sz főútról jól láthatóak az ekhós szekérre emlékeztető pilonok. Az elmúlt évben a mederhíd acélszerkezeti egységei a két partról egyre közeledtek egymáshoz, mígnem 2020. november hónapban összeért a hídszerkezet a Tisza folyó feletti szakaszon.

Az eddig megépült építményről néhány fontosabb adat:

  • több mint 5800 méter vasbeton cölöp készült 1 és 1,3 méteres átmérővel;
  • 2573 tonna szerkezeti acél épült be a mederhíd 307 méteres szakaszán;
  • több mint 15 000 m3 beton beépítése, melyből 1600 m3 a pilonszerkezet

A műtárgy építése mellett az útépítési munkák is a terveknek megfelelően haladnak. A híd környezetében jelenleg az árvízvédelmi töltések korrekciója, valamint a későbbi megközelíthetőségüket biztosító fel- és levezető rámpák kialakítása zajlik.

Az elmúlt hetekben a hídpályát tartó ferdekábelek építéséhez és feszítéséhez, azaz a legspeciálisabb és egyben a leglátványosabb munkarészéhez érkezett a Tisza-híd megvalósítása, mely az elmélet és a gyakorlat összhangjának igazi próbatétele. A tiszaugi oldalon megkezdődött a legalsó nyergeket kitöltő feszítőkábelek befűzése, és tervező által megadott értékekre megfeszítése. A kábelfűzési és feszítési munkák mellett jelenleg az ártéri hidak vasbeton szegélyeinek építése zajlik.

A hátralevő feladatok folyamatos munkavégzést, nagy technológiai fegyelmet és odafigyelést követelnek meg a kivitelező csapatoktól annak érdekében, hogy ez az országban egyedülálló hídszerkezet 2021 őszén átadható legyen az utazóközönség számára. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi nettó 51 308 917 861 Ft értékben.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleménye

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©