Hírek Kínából

Nagy sebességű vasútvonalat építenek Nepálba, már működik Peking új nemzetközi repülőtere, az elektromos töltőállomások száma egymillió fölé emelkedett.

2019. október 18.

Vasútvonal Tibetből Nepálba

Húsz közlekedési, kereskedelmi és biztonságpolitikai államközi egyezmény, közöttük a két országot összekötő nagy sebességű vasútvonal megépítéséről szóló megállapodás aláírásával zárult október közepén Hszi Csin-ping kínai elnök Nepálban tett két napos hivatalos látogatása.

A kínai elnök és Bidija Dévi Bandari nepáli elnök jelenlétében megállapodást írtak alá Katmanduban a kínai Csinghaj-Tibet vasútvonal meghosszabbításáról Nepál fővárosáig Peking Egy övezet, egy út (új selyemút) kereskedelmi infrastrukturális kezdeményezése keretében.

Katmandut a nepáli-kínai határállomással összekötő vasúti szakasz 72 kilométer, a Csinghaj-Tibet vasútvonalat a határállomásig meghosszabbító szakasz pedig 60 kilométer hosszúságú lesz. A vasúti pálya lefektetése egy 28 kilométer hosszúságú alagút megépítését is magában foglalja a nepáli szakaszon, a Himalája hegyei alatt.

India 2018-ban jelentette be, hogy egy 130 kilométeres vasútvonalat épít Katmanduig a nepáli főváros bekapcsolása érdekében az indiai vasúthálózatba. A vasútvonal így Kína számára is elérhetővé teszi majd az indiai kikötőket.

Még félkészen is impozáns - A még épülő pekingi új nemzetközi repülőtér 2018 decemberében 

Megnyílt Peking második nemzetközi repülőtere

Hivatalosan is megkezdte működését szeptember végén Peking második nemzetközi repülőtere, a Beijing Daxing International Airport szerdán, az alkalomból rendezett ünnepélyen Hszi Csin-ping kínai elnök is részt vett.

Az új légikikötő építését 2014. december végén kezdték meg, a tengeri csillagot formázó terminál épületének felépítéséhez pedig 2015 szeptemberében láttak hozzá a néhai Zaha Hadid iraki származású brit építész tervei alapján. A teljes beruházás mintegy 450 milliárd jüanból (19 200 milliárd forint) valósult meg.

A csaknem 700 ezer négyzetméteres, egyterű terminállal rendelkező repülőtér, amely nevét arról a Peking déli részén fekvő kerületről kapta, ahol található, négy kifutópályával kezdte meg a működését. A jövőben további két kifutópálya épül a növekvő utasforgalom gördülékeny kiszolgálására, a tervek szerint a repülőtér óránként mintegy 300 le- és felszállást bonyolít majd, ha eléri teljes kapacitását.

A kínai főváros meglévő nemzetközi légikikötőjének tehermentesítésére megépült repülőtér 2021-re évi 45 millió, 2025-re pedig évi 72 millió, 2040-re 100 millió utas fogadására lesz alkalmas. Ezzel beéri a világ legforgalmasabb repülőterének számító Hartsfield-Jackson Atlanta nemzetközi repülőteret az Egyesült Államokban.

A repülőtér forgalmának 40 százalékát a China Southern, 30 százalékát pedig a China Eastern légitársaság járatai fogják kitenni, de további közel 50 külföldi légitársaság is legalább részben áthelyezi működését a Fővárosi Nemzetközi Repülőtérről a következő időszakban.

Több mint egy millió elektromos töltőállomás van Kínában

Hivatalos kínai adatok szerint augusztus végére 1 millió 80 ezer elektromos töltőállomás üzemelt Kínában, ami 67,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az országban csak augusztusban 9 ezerrel nőtt az elektromos töltőállomások száma.

A töltőállomások iránti igényt táplálja, hogy várakozások szerint tavalyhoz képest az idén 27 százalékkal több, 1,6 millió teljesen elektromos, valamint hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön "új energia járművet" (new-energy vehicles, NEV) adnak el.

Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromos autó piacává nőtte ki magát, a vásárlóknak és a gyártóknak egyaránt nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és ösztönzőkkel.

Kínában júliustól mérsékelték a NEV-autók vásárlásának állami támogatását, aminek az lett a következménye, hogy visszaesett az eladott elektromos autók száma.

Forrás: MTI

Fotó: Scmp.com/Chinatopix/AP

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©