A Sany-stand újdonságai a baumán
2022. október 03.
SY19E – minikotró elektromos hajtással
Napjainkban az alacsony károsanyag-kibocsátású gépek iránti kereslet folyamatosan növekszik, ezt pedig a Sany európai termékmenedzsment-központja is felismerte. Az igényekre adott válasz a 2 tonnás méretosztályban versenybe szálló SY19E képében érkezett meg. Az újdonsággal többek közt azokat a városokat, önkormányzatokat célozzák meg, melyek a légszennyezés csökkentésének érdekében gépeik lecserlésével is számolnak.
Ezzel párhuzamosan a gépek kiválasztásánál egyre lényegesebb szemponttá válik a gépkezelők kényelme is. A belső égésű motor elhagyásából fakadó zajcsökkenés a kezelők fáradékonyságát is csökkenti, illetve hozzájárul egészségük hosszú távú megőrzéséhez.
SY19E
Azonban fontos kiemelni, hogy a kezelőknek nem kell újratanulniuk a gép használatát, mivel csupán a zajszint és a „tankolás” folyamata változott a hagyományos kotrókhoz képest.
A gépkezelői kényelem mellett az új minikotró gazdaságosság terén is meggyőző, ugyanis a dízelmotor elektromosra cserélése nagymértékben csökkentette a szervizelés és karbantartás költségeit, ami természetesen jelentős megtakarításokkal jár az üzemeltetők számára.
Azt követően, hogy Kínában már előrukkoltak egy elektromos hajtású konténerrakodóval és egy hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsival, a Sany az új minikotróval is hozzá kíván járulni a zéró emissziós munkavégzéshez.
SW305 – Stage V homlokrakodó 2,3 köbméteres kanállal
A Sany 2020-ban indította útjára kompakt homlokrakodó-programját. Most elérkezettnek látták az időt, hogy kínálatukat nagyobb rakodógépekkel is bővítsék, melyek tervezése és gyártása Kínában, Kunszan városában folyik.
Az első fecske SW305 ugyanazokat a géneket hordozza, mint minden Sany termék: ide sorolhatjuk a kiváló gyártási minőséget, az ismert beszállítóktól származó fődarabokat és a gazdag alapfelszereltséget.
SW305K
Üzemi tömege 14,5 tonna, kanálkapacitása pedig 2,3 köbméter. Később érkezik majd a homlokrakodó nagyobb testvére SW405 néven, 18 tonnás tömeggel és 3 köbméteres kanállal.
STH1440 és STH1840 – Bemutatkoznak a Stage V teleszkópos rakodók
A Sany elsőként Észak-Amerikában mutatta be telehandlereit, ahol mára ismert és elismert márkává vált. Miután a hasonló gépek iránti kereslet is egyre növekszik, a cég külön teleszkópos rakodócsaládot fejlesztett ki Európa számára, mely idén mutatkozik be.
Az új széria első tagjait alkotó STH1440 és STH1840 az ágazatban jól ismert európai gyártók alkatrészeinek felhasználásával készülnek, fülkéjük tervezése és fejlesztése pedig az öreg kontinensen folyt.
STH1440
Mindkét gép ugyanazt az 55 kW teljesítményű, Stage V besorolású motort használja, emelési kapacitásuk pedig egyaránt 4 tonna. 14 méteres emelési magasságával az STH1440 a páros kisebbik tagja, míg az STH1840 emelési magassága csaknem 18 méter.
Szöveg Sany Group, fotók: Sany Europe GmbH
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?